Ska en begagnad pressgjutningsmaskin flyttas, ska en ny anläggning levereras till ditt företag eller ska hela produktionen flyttas? Därefter måste de enskilda komponenterna i gjuterisystemen och gjutmaskinerna efter ombyggnaden göras klara för produktion på den framtida platsen och därefter tas i drift.
Processen från leverans till framgångsrik drift av maskinen omfattar många viktiga punkter som våra experter känner till exakt och vet hur de ska kontrollera i detalj. Även om varje uppdrag innebär olika omständigheter har vi utvecklat en beprövad och testad struktur som garanterar en smidig och snabb process.
Vi uppmärksammar också de nödvändiga kraven i relevanta EG-direktiv, EU-försäkran om överensstämmelse och CE-märkning. För att du ska kunna bevisa att alla lagliga och säkerhetsrelaterade krav på driftsättning är uppfyllda upprättar vi ett godkännandeprotokoll som dokumenterar för dig och oss att alla nödvändiga steg har utförts på ett tillförlitligt sätt.
Vi erbjuder dig också gärna våra tjänster efter projektets slut, t.ex. reparation, underhåll, modernisering eller rådgivning om våra pressgjutningsmaskiner. På begäran utbildar vi dina anställda i drift och underhåll efter idrifttagningen. För specialfrågor har vi alltid rätt expert till hands genom vårt stora partnernätverk.
Säkerhetsaspekter under idrifttagningen
Enligt den tyska förordningen om arbetarskydd gäller olika bestämmelser för driftsättning av maskiner i ett företag. Vi planerar de enskilda stegen från montering till driftsättning tillsammans med dig i förväg och bestämmer tillsammans de nödvändiga säkerhetsåtgärderna och ansvaret. Detta omfattar frågor som:
- Vilka skyddsåtgärder är nödvändiga under idrifttagningen?
- Vilka anställda är närvarande och vem ansvarar för vad?
- Vilka anställda har vilka specialkompetenser?
- Vem får befinna sig i den direkta närheten under idrifttagningen?